BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Feb 1, 2010

Semoga titipan dibawah dapat memberi kefahaman dan kesedaran kepada kita semua ................

Allah berseru kepada hambaNya " Wahai hamba! engkau tiada memiliki sesuatupun, kecuali apa yang Aku kehendaki untuk menjadi milik mu. Tiada juga engkau memiliki dirimu, kerana Aku lah PenciptaNya, Tiada pula engkau memiliki jasadmu, maka Akulah yang membentuknya, Hanya dengan pertolongan Ku engkau dapat berdiri dan dengan "kalimahKu" engkau datang kedunia ini.

Wahai hamba! katakan lah tiada Tuhan melainkan Allah, kemudian tegaklah berdiri di jalan yang benar, maka tiada Tuhan melainkan Aku. Dan tiada pula wujud yang sebenarnya wujud kecuali untuk KU, dan segala yang lain daripadaKU................... adalah dari buatan tanganKu dan dari tiupan RohKU.

Wahai hamba! Segala sesuatu adalah kepunyaanKu, jangan sekali-kali engkau merebut apa yang menjadi kepunyaanKU. KEMBALIKAN segala sesuatu kepadaKU, nescahaya akan Ku buahkan pengambalianmu dengan tanganKu dan Kutambah padanya kemurahanKu ............... Serahkan segala sesuatu kepada Ku, nescahaya Kuselamatkan engkau dari segala sesuatu.

Ketahuilah, bahawa hambaKu yang terpercaya, adalah yang mengambalikan segala yang selainKu kepadaKU. Tengoklah dengan pandangan tajam kepadaKu, bagaimana caraKu melakukan pembahagian, nescahaya engkau akan melihat pemberian dan penolakan merupakan dua bentuk yang dinamakan, agar dengan demikian engkau mengenalKu.

Hai hamba! Sesungguhnya engkau telah melihat Daku sebelum dunia terhampar dan engkau mengenal siapa yang engkau lihat. Dan kepadaKu lah engkau akan di kembali...... Kemudian Aku ciptakan segala sesuatu untukmu dan Aku labohkan tirai (HIJAB) atasmu. Lalu engkaupun tertutup dengan tirai dirimu sendiri, kemudian Aku menghijab engkau degan diri-diri yang lain, yang mana diri-diri yang lain itu menyeru kepadamu dan pada dirinya dan menjadi penghijab dari Ku ................ Setelah kesemuanya itu, maka Akupun kembali menyata dibalik kesemuanya itu, dan dari belakang keemuanya itu. KUPERKENALKAN DIRIKU, Kukatakan kepadamu bahawasanya Akulah Maha Pencipta; Aku yang mencipta kesemuanya itu dan Aku menjadikan engkau Khalifah (Pengurus yang berkuasa di bumi) atas kesemua itu dan ketahuilah bahwa kesemuanya itu adalah amanah pada sisimu ......................... Dan di haruskan kepada pengemban amanah itu untuk mengambalikan nya ......................

Maka telitilah dirimu setelah engkau mempercayai Ku, sudahkah engkau mengambalikan segala sesuatu itu kepada Ku, dan sudahkan engkau memenuhi PERJANJIAN yang telah engkau buat dengan Ku ...... Dan barang siapa menepati janjinya kepada Allah, maka Allah akan memberinya pahala yang besar" (Al-Fath 48:10 ). "Dan sesungguhnya Kami perintahkan kepada Adam dahulu, maka ia lupa akan perintah itu, dan tidak Kami dapati padanya kemahuan yang kuat " ( Thaha 20 : 115).

Hai hamba! Aku tidak rela segala sesuatu itu untukmu, maka bagaimana Aku akan rela kalau engkau peruntukkan dirimu bagi sesuatu itu. Sesungguhnya Aku melarang engkau untuk mengantongkan dirimu pada sesuatu (selainKu) kerana Aku adalah pencemburu pada mu ".

Hai hamba! Aku tidak rela engkau peruntukkan dirimu bagi sesuatu, walau harapanmu akan shorga sekali pun, kerana sesungguhnya Aku ciptakan engkau hanya untuk Ku, supaya engkau berada di sisiKu, di sisi yang tiada sisi, dan di mana yang tiada mana. Kuciptakan engkau atas pola gambaranKu seorang diri, tunggal, mendengar, melihat dan berkemahuan serta berbicara. Dan Aku jadikan engkau mempunyai kemampuan untuk TAJJALInya (menyatakan) nama-namaKu..... dan tempat untuk pemeliharaan Ku.

Engkau adalah sasaran pandanganKu ........................ tiada dinding penghalang yang memisahkan antaraKu dan antaramu. Engkau teman duduk semejelis denganKu, maka tiada pembatas antarKu dan antaramu.

Hai hamba! Tiada antaraKu dan antaramu, Aku lebih dekat kepadamu dar dirimu sendiri, Aku lebih dekat kepadamu dari ucapan lisanmu, maka pandanglah kepadaKu, kerana Aku senang memandang kepadamu.

Wasssalam

0 comments: